Werken aan cultuur

Over bedrijfscultuur kan lang gepraat worden. De bedrijfspsychologen van Hermans Nieuwenhuis worden ingeschakeld voor de praktische, proefondervindelijke aanpak van cultuurvraagstukken. Hoe wordt initiatief aangemoedigd, of ontmoedigd? Wat wordt wel en niet verteld, door managers en door collega’s, aan elkaar. En hoe kan dat beter, vlotter, en duidelijker? Hoe krijgen we enthousiaste en slimme teamworkers bij ons bedrijf? En hoe houden we ze?

Voorbeelden

Bij een hotelketen liep de omzet terug. Teams maakten onderling ruzie en de klanten voelden zich minder welkom. Met praktische trainingen in het ‘op de werkvloer’ oplossen van meningsverschillen lukte het om de klanten weer te laten ervaren dat ze meer dan welkom waren!

Een ander voorbeeld: bij een succesvolle retailer bleven er klachten binnenstromen over de kwaliteit van een deelsector. Met hulp van de bedrijfspsychologen werd duidelijk dat het management de medewerkers ‘niet hoog had zitten’ en dat er bij de medewerkers veel cynisme en matheid heerste. De managers vonden samen met de medewerkers een manier om klanten weer enthousiast te maken en zo zelf ook meer plezier in het werk te vinden. 

De tips van de bedrijfspsychologen werden samengevat in een klein boekje, het eigen naslagwerkje met tips en tools, een ’smart moves booklet’!

Opdrachtgevers

de-gidts-en-feldman
gem_westland
veiligheidsregio-noord-holland-noord
rud
de_jeugdbeschermers
adidas1
gem_utrecht
het_streek
gem_den-helder
odra
klm
rho
strukton
iws
la-place
lumc
gem_veldhoven
gem_groningen
mcdonalds
gem-vught
gem_hoorn
gem_amsterdam
amsterdannet
gem_wassenaar
gem_den-haag
trickster
crucell
gem_arnhem
v-en-d