Cultuur / Samenwerking

Een bedrijfscultuur komt niet uit de lucht vallen en kan hardnekkig zijn. Een cultuur wordt overgedragen. Het schetst de ruimte die mensen krijgen om te leren en te oefenen. En de manier waarop er wordt samengewerkt en gecommuniceerd, horizontaal en verticaal. Projecten, bedrijven en ondernemingen slagen soms ineens wel wanneer het lukt om de bedrijfscultuur helder te benoemen. Expliciet, onpartijdig, constructief, nieuwsgierig. Dan beginnen er een paar om het anders te durven, of gewoon te doen.

Met de bedrijfspsychologen van Hermans Nieuwenhuis hebben bedrijven direct toegang tot recente kennis en serieuze (ook online) systemen om bedrijfscultuur helder en objectief te benoemen. Daarbij ontstaat uiteindelijk een helder startpunt voor verandering. In beeld komen factoren als: beloning voor prestatie, effectiviteit en efficiƫntie van besluitvorming, aanmoediging van creativiteit, duidelijkheid van de onderlinge communicatie, stijl van leiding geven en omgekeerd: de mate waarin werkers zich identificeren met het bedrijf en de leiding.

Opdrachtgevers

adidas1
gem_arnhem
strukton
trickster
klm
gem_utrecht
gem_den-haag
odra
gem_groningen
gem_den-helder
rho
iws
rud
gem_hoorn
crucell
lumc
gem_westland
v-en-d
gem_veldhoven
amsterdannet
la-place
gem_wassenaar
veiligheidsregio-noord-holland-noord
gem-vught
de_jeugdbeschermers
de-gidts-en-feldman
mcdonalds
gem_amsterdam
het_streek