Cultuur / Samenwerking

Een bedrijfscultuur komt niet uit de lucht vallen en kan hardnekkig zijn. Een cultuur wordt overgedragen. Het schetst de ruimte die mensen krijgen om te leren en te oefenen. En de manier waarop er wordt samengewerkt en gecommuniceerd, horizontaal en verticaal. Projecten, bedrijven en ondernemingen slagen soms ineens wel wanneer het lukt om de bedrijfscultuur helder te benoemen. Expliciet, onpartijdig, constructief, nieuwsgierig. Dan beginnen er een paar om het anders te durven, of gewoon te doen.

Met de bedrijfspsychologen van Hermans Nieuwenhuis hebben bedrijven direct toegang tot recente kennis en serieuze (ook online) systemen om bedrijfscultuur helder en objectief te benoemen. Daarbij ontstaat uiteindelijk een helder startpunt voor verandering. In beeld komen factoren als: beloning voor prestatie, effectiviteit en efficiƫntie van besluitvorming, aanmoediging van creativiteit, duidelijkheid van de onderlinge communicatie, stijl van leiding geven en omgekeerd: de mate waarin werkers zich identificeren met het bedrijf en de leiding.

Opdrachtgevers

rud
gem_groningen
la-place
mcdonalds
lumc
gem_den-haag
adidas1
crucell
het_streek
gem_hoorn
iws
odra
gem_amsterdam
gem_utrecht
klm
gem-vught
trickster
gem_den-helder
rho
gem_wassenaar
veiligheidsregio-noord-holland-noord
v-en-d
gem_westland
de_jeugdbeschermers
de-gidts-en-feldman
gem_arnhem
amsterdannet
gem_veldhoven
strukton