Cultuur / Samenwerking

Een bedrijfscultuur komt niet uit de lucht vallen en kan hardnekkig zijn. Een cultuur wordt overgedragen. Het schetst de ruimte die mensen krijgen om te leren en te oefenen. En de manier waarop er wordt samengewerkt en gecommuniceerd, horizontaal en verticaal. Projecten, bedrijven en ondernemingen slagen soms ineens wel wanneer het lukt om de bedrijfscultuur helder te benoemen. Expliciet, onpartijdig, constructief, nieuwsgierig. Dan beginnen er een paar om het anders te durven, of gewoon te doen.

Met de bedrijfspsychologen van Hermans Nieuwenhuis hebben bedrijven direct toegang tot recente kennis en serieuze (ook online) systemen om bedrijfscultuur helder en objectief te benoemen. Daarbij ontstaat uiteindelijk een helder startpunt voor verandering. In beeld komen factoren als: beloning voor prestatie, effectiviteit en efficiƫntie van besluitvorming, aanmoediging van creativiteit, duidelijkheid van de onderlinge communicatie, stijl van leiding geven en omgekeerd: de mate waarin werkers zich identificeren met het bedrijf en de leiding.

Opdrachtgevers

iws
v-en-d
de-gidts-en-feldman
gem_amsterdam
lumc
strukton
rud
adidas1
gem_hoorn
gem-vught
la-place
mcdonalds
gem_arnhem
gem_den-haag
gem_wassenaar
amsterdannet
gem_veldhoven
rho
gem_groningen
odra
het_streek
gem_utrecht
crucell
gem_westland
veiligheidsregio-noord-holland-noord
de_jeugdbeschermers
gem_den-helder
trickster
klm